women s black white portrait


Młody wygląd to nie tylko perfekcyjny makijaż, botoks pod skórą czy świetnie dobrany strój. Wszyscy dobrze wiemy, że każdy ma tyle lat na ile się czuje i to nasze samopoczucie powoduje, że inni postrzegają nas jako młodych czy starych. A co zrobić, żeby czuć się młodo bez względu na wiek? Oto kilka wskazówek dotyczących diety i zdrowia, dzięki którym na pewno poczujecie się młodziej.

Jedz warzywa. Badania w zakresie neurologii wykazują, że ludzie, którzy jedzą dwie lub więcej porcji warzyw dziennie – szczególnie zielonych liściastych – mają umysł młodszy o 5 lat od swojej metryki. Wniosek – duża sałatka na drugie śniadanie i szpinak do obiadu.

Zwalczaj zmarszczki przeciwutleniaczami jaki. Gdy naukowcy skupili się na diecie badanych osób okazało się, że ci, których dieta obfitowała w warzywa, rośliny strączkowe, i oliwę z oliwek mieli najmniej pomarszczoną skórę w przeciwieństwie do tych, którzy jedli więcej pełnotłustego nabiału i czerwonego mięsa. Samo założenie brzmi ekscytująco, jednak badanie nie wykazało bezpośredniego związku przyczynowo-skutkowego, więc naukowcy nie chcę jeszcze wysnuwać przedwczesnych wniosków. Jednak zapełnienie talerza smacznymi warzywami i zdrowymi tłuszczami z pewnością wyjdzie nam tylko na zdrowie.

Ruszaj się. To niezaprzeczalna prawda: 30 minut ćwiczeń dziennie poprawia ogólny stan zdrowia. Jeśli na samą myśl o bieganiu przez pół godziny odechciewa Ci się ruszyć sprzed telewizora, pamiętaj, że liczy się każdy rodzaj aktywności, który przyspiesza bicie serca i zwiększa oddychanie. Grabienie liści, odkurzanie, spacer z psem czy szybka przechadzka w przerwie na lunch to świetne sposoby na bezbolesne zapewnienie sobie zdrowia.

Zastąp masło zdrowymi tłuszczami. Wybieraj oliwę z oliwek, olej rzepakowy (tłoczone na zimno), olej ryżowy czy z orzecha włoskiego. Zawierają one dużo zdrowych dla naszego serca tłuszczów nienasyconych w przeciwieństwie do masła, które oprócz oczywistych cennych składników jak naturalne witaminy (dlatego niezastąpione jest ono w żywieniu dzieci), zwiera tłuszcz nasycony. Pamiętaj jednak, że każdy tłuszcz ma wiele kalorii, więc używaj go umiarkowanie, żeby zachować odpowiednią wagę.

Jedz więcej błonnika. Spożywanie różnorodnych owoców to świetny sposób na wzbogacenie diety o błonnik. Postaraj się jeść codziennie następujące owoce: gruszki (5 gram błonnika w jednej średniej gruszce), maliny (4 gramy na filiżankę) i jabłka (4g na jedno średnie jabłko).

Jedz fioletowe. Ludzie, którzy jedzą fioletowe (i niebieskie) owoce i warzywa – jagody, borówki, śliwki, czerwona kapusta, czarna porzeczka, czerwone winogrona, bakłażan – mają obniżone ryzyko wysokiego ciśnienia krwi i niski poziom cholesterol. Naukowcy uważają, że antocyjany (czyli substancje nadające roślinom fioletowy/niebieski kolor) są odpowiedzialne za te dobroczynne cechy.

Przegryzaj migdały. Badanie z roku 2006 wykazało, że 30 gram migdałów (ok.24 migdały) dostarcza tyle flawonoidów – substancji zwalczających wolne rodniki i zmniejszających zapalenia – co filiżanka brokułów czy zielonej herbaty.

Rate this post